domingo, 13 de octubre de 2013

NEUTRALITATEA VS BELIGERANTZIA

Azken urte hauetan gehien kezkatzen zaigun arazoenetako bat, eskoletan irakatsi behar diren baloreen aldetik begiratuz, ikasgelan ikasleen artean agertzen diren arazoen aurrean irakaslea neutrala edo beligerantea den da. Neutro eta beligerante terminoak ez dauzkagu ondo definituta, baina zein da jarrera neutrala eta beligerantearen arteko desberdintasuna?
Neutroa izatea, aukera multzo baten aurrean objektu edo gai bati erreferentzia eginez, ez duela aukera bat bermatzen beste guztien gainetik esan nahi du. Beligerantea, berriz, aukera multzo baten aurrean objektu edo gai bati erreferentzia eginez, aukera bat bermatzen duela beste guztien gainetik esan nahi du.
Neutralitate edo beligerantzia postura hartzea ez du esan nahi, aztertzen ari den gaiez edo ikasleaz, lehentasun pertsonal bat izatea baizik eta nolako jokabidea hartuko duzun horren aurrean.
Hainbat irakasle hartu duten posturen eraginez, zenbait zentroetatik kaleratuak edo salatuak izan dira. Hausnarketa egiten badugu, zein punturaino egokia da irakasle batek haren ideiak ikasleei transmititzea? Hau saihestu daiteke? Nahiz eta irakasle batek neutrala izaten saiatu, inoiz ez da neutrala izango.
Irakasle batek edozein gaia edo materia irakasteko orduan, neutrala gisa azaldu behar da beti, ezin du zenbait ideologia, erlijio edo partido baten aurrean alde batera inklinatu, hau da, haren iritzia eman bestela ikasleei bultzatuko lieteelako hark bezala pentsatzera.
Benetan, nire ikuspuntutik, guztiok edozein gaiaren aurrean iritzia dugu, baina irakasle batek haren lanbidean sortzen diren arazoen aurrean neutrala izan behar da, baina gehienetan beligeranteak dira, haren ikasleei azaltzen saiatzen direlako hark defendatzen dituen iritziak soilik hori direla: iritziak.
Ikastetxe publiko eta pribatu bat aztertzerako orduan, haien arteko aldeak ikus ditzakegu. Ikastetxe publiko batean, normalean ideologia desberdinetako irakasleak egoten dira eta nahiko askatasuna dute haiek pentsatzen dutena azaltzeko. Baina nire ustez, irakasle batzuk haien iritzia ematera neurtu beharko lituzkete, ikasleen ideiak edo baloreak desberdinak direlako, batez ere, Lehen Hezkuntzan, haur bat baino ez zarelako eta gehienetan maistra edo maisua esaten duenaren arabera zure pentsamendua edo iritzia aldatu egiten delako. Ikastetxe pribatu batean, berriz, irakasleak ikastetxea diktatutako arauetatik gidatzen dira eta men egin behar dituzte inolako protesta egin gabe.
Nik, irakasle gisa, nire ikasleen aurrean neutrala izatea gustatu litzaidake, arazoa zein den azaltzen saiatu gatazkak sortzen direnean, baina egia esanez eta kasu batzuetan beligerantea izango naizela uste dut nahiz eta ez nahi, zenbait kausak emango direlako, hala nola, nekea, pazientzia bukatu egingo zaidalako, klase horretan eman beharreko materia bukatu egin behar dudalako etab. eta arazoa azkar moztea erabakiko dut, nire iritzia emanez.
Irakasle ona izatea espero dut, nire ikasleei balore on batzuk irakastea gero etorkizunean hauek balio egingo dizkietelako eta nire akatsetatik irakatsi, seguraski izango ditudalako.

JOEL FERNANDEZ

No hay comentarios:

Publicar un comentario