Filman
ikusi dugun bezala, haur hezkuntza eta lehen hezkuntzako umeak klasea
elkar eman dute, inolako banaketarik gabe eta irakaslea bi taldeei
irakasten die, beste irakasle batekin batera. Bertan, lehen
hezkuntzako ume batzuk haur hezkuntzako beste ume batzuei boronbil
bat nola egiten den irakasten die. Ikasleak geldiezinak dira baina
haien artean laguntzen eta bere gelakideei arreta jartzen die
honetako batek zerbait esaten duenean, eta bertan adiskidetasuna
islatuta ikusi dezakegu. Irakaslea hainbat metodologia erabiltzen ditu
eta deigarriena hauxe da: haren ikasle guztiok ariketa bat bukatzen
dutenean, ikasle bati galdetzen dio ea bere gelakideei erakutsi nahi die ala
ez eta horrela guztion aurrean akatsak zuzentzeko edo arbelan zenbakien plantillak marrazten die haiek gero jakiteko nola
egiten den 7 zenbakia. Bestetik, esan beharra dago ikasleak oso
partaidetzak direla nahiz eta hain txikiak izan.
Irakaslearen
aldetik, bere ikasleekin duen jarrera egokiena du, hau da, ikasle
bakoitzak duen hezkuntza prozesua errespetatzen du beste aldetik, oso zorrotza eta
autoritarioa da; adibidez, ikasleei señor deitzera behartzen ditu
eta ez badiote horrela deitzen ez die erantzuten. Irakaslearen
nortasuna bi hitzetan laburtu daiteke: jasankorra eta ulerkorra. Beste
aldetikan pedagogo lana egiten duela ikusi dugu. Ikasleen artean adiskidetasuna
sor dezan galdera edo jokuen bidez egiten ditu, hala nola, irteereak egiten ditu, zehazteko, herria
elurraz estalita dago eta mendira eramaten ditu lerarekin jolasteko baita
tortillak prestatzeko klaseak antolatzen du. Gelako giroa lasaia da;
elkarri entzuten eta norbaitek zailtasunak dituenean laguntzen dira
eta borrokak badaude, hausnarketa egitera bultzatzen die, edo empatia
edukitzera irakasten die, adibidez, errekroan daudela ume batek beste
ume bati bultzaten dio eta ondorioz lurrera erortzen da, edo mundu honetan
ahalmenarekin edozein gauza lortu daitekeela erakusten die.
Guraso-seme
harremana mehatxu eta erasoetan oinarrituta dago baita beldurran eta
presioan ere. Semea haren amari laguntza eskatzen dio ez dakielako
nola egiten den ariketa, eta ama biderketaren erantzuna gaizki esaten
duenean jo egiten dio; ama oso zorrotza dela dirudi. Gainera beste irudietan
ikus dezakegu nola umea bere laguntza eskeintzen du etxean, esate baterako, zelaian traktorearekin ikus dezakegu edo makarroiak egiten, eta hori
adin horretako ume batean bitxia da.
Beste
aldetik, irakaslea ohitura batzuk irakasten die, hau da, esertokiaren
aurrean itxaron behar dutela hark sartzen den arte. Ikasleen jarrera
egokiena da eta beti ikastera prestatuak daude baina irakaslea haien
artean integrazioa sustatu nahi du, batez ere, haien klasean
badagoelako ume batek ez duena ezta hitz bat esaten eta gelakide
guztiekin hitz egin behar dela irakatsi nahi die.
Harrigarria
iruditzen zait nola maisu batek landa-herriko ikastetxe batean adin
desberdineko umeei irakasten die. Filma honetan irakasle-ikasle
harreman ideala zein izango litzateke islatuta aurkitzen dugu, bertan maitasuna sentiarazten
digulako. Pelikula irakasle diren edo izango diren guztiei
gomendatuko nioke.
JOEL FERNANDEZ
No hay comentarios:
Publicar un comentario