viernes, 20 de septiembre de 2013

IRAKASLE ON BATEN PROFILA

Umeak esponjak bezalakoak dira, ikusten dutena ikasten dute, xurgatzen duten informazioa beren memorian pilatzeko joera dute eta horregatik familia, gehienbat gurasoez gain, ume baten heziketa prozesuan gehienbat haurtzaro epealdian, eskola, zutaba oso garrantzitsua da. Irakasleak eskainitikako heziketak berebiziko garrantzia du  haur baten hezkuntzan eta honek garatuko dituen gaitasunetan, horregatik irakaslearen  zeregina ez da jarduera erraza izango, ardura handiko eginbeharra izango baitu.

Irakasle on baten lana ez da ikasleari ezaguerak tramitzera laburtzen, pazientzia eta esfortzu handiz aurren kuriositatea pizteko ahalmena izan behar du ezinbestean, haien ikasteko nahia azpimarratzen ahalegintzea geroago ezagutzak zein sentimendu edo baloreak bere ikasleei trasmititzeko hala nola: autonomia, ardura, errespetua, elkarlanerako gaitasuna, adiskidetasunaren garrantzia, iraunkortasuna, sortzailetasuna…
Irakasleak ikaslearen irudimenari, instintoari ez dizkio hegalak moztuko umeak bere barnean duen hori azaleratzen saiatuko da eta horregatik bere kabuz ikasleak akatsak egin eta horietatik ikasteko aukera eskainiko dio,  hezkuntzaren ikuspuntutik akatsak beti izango dira ongi etorriak hauek gabe ez baitago benetako ezagutza eskuratzerik.

 Maisu edo maestrak arauak jarriko dizkio umeari bide horretan barrena murgil dadin, umeak aldiz erritmoa, ez bait dira denak aldi berean iritsiko helmugara, batzuk azkarrak izango dira eta berehala lortuko dute euren helburua beste batzuk ordea denbora gehiago beharko dute, prozesu motelagoa, geldoago izango da eurena baina horrek ez du axola, garrantzitsuena irakaskuntza prozesuaz gozatzea izango da. Umeak ikasketa prozesuaz disfrutatzen ez badu ez du benetako ikaskuntza lortuko. Helmugara iritsiko dira iritsi beharreko unean, Irakasleak, bere egin beharra den aldetik gelako dinamika egokia bermatzeaz gain haurra motibatu beharko du bere jomugara ailegatzeko.
Irakaleak ere psikologo, soziologo papera bete beharko du maiz, bere ikasleen kezka eta hauen etxeko zein eskolako gatazkak identifikatzeko eta ahal den neurrian hauei konponbidea ematearen ardura izango du. Beraz, irakasle on bat, bere ikasle guztien eta bakoitzaren beharretara egokitzen den maisua izango da.

Gaur egun, irakasle gehienak,  inguratzen gaituen sistema honen txontxongiloak besterik ez dira eta ikasleak aldiz zenbakiak, nortasunik, sentimendurik gabeko hezurrezko manikiak, gure gizartea sostengatzeko lan mundura bideratutako pentsatzeko gaitasunik gabeko bizidunak. Hezkuntza sistemaren herdoilduta dago gizartea aldatzen, eraldatzen ari den bitartean henkuntza sistema berdina mantentzeari ematen zaio lehentasuna eta ikastetxeak,  espetxeen antzera, ikasleak kanpoan bizi den errealitatetik isolatzera bideratuta daude. Horregatik pentsatzen dut ikaslearen porrotaren errudun nagusia hezkuntza sistema dela, bertan indibidualtasuna bezalako balioak sustatzen baitira,  umeak beraien artean lehiatzera bultzatzen dituzte, adibidez noten araberako lehia izango litzateke esandakoaren adibide argia. Gure gizartean oso orokortua dago  emaitza edo nota onenak ateratzen dituzten ikasleak etorkizunean teorian lanpostu hobea lortuko dutela eta badirudi gainontzekoak ez dutela bizitza hontan zereginik ezta ezerrengatik (bere nahiengatik) borrokatzerik.
 Irakasle on batek bere ikasleei ondorengo mezu hau trasmititzeaz arduratu beharko luke: bakoitzak bere adimena aberasteko ikasi behar duela eta ez alboko ikaskidea gainditzeko. Ikasketa prozesua ez da konpetizio edo lasterketa bat, norberak dagokion unean eta erritmoan egin beharreko bidea baizik.


Azkenik berriro ere azpimarratu nahiko nuke irakaslea lana ez dela batere erraza eta honetan motibazioak,  lanarekiko erresespetua eta pasioaz gain esperientziak eman diezaiokeen jakinduria eta praktikak oso paper garrantzitsua jokatzen dutela irakasle on bilakatzearen prozesuan .


MAITE GONZALEZ

No hay comentarios:

Publicar un comentario