domingo, 3 de noviembre de 2013

MOTIBAZIOARI BURUZKO HAUSNARKETA

Motibazioa, gaur egun eskola askotan dagoen arazoetako bat da. Izan ere, motibazio falta horrek eskolaren porrotara bultzarazten ditu ikasleak.
Ikasle asko klaseetan aspertu egiten dira haie aita, aitona eta birraitona bezala hezten dituztela uste dutelako. Eskola joatea BEHAR bat bezala ikusten dute. Gainera gelan arreta jartzen egotea geroz eta gehiago kostatzen zaie horrebeste informazio, datu, formula, etab.-ekin.

Haurrak motibatzen jakin behar da, baina hori egiten hasi aurretik motibazioa zer den argi edukitzea beharrezkoa da. Nola ulertzen dut nik Motibazioa hezkuntza esparruan?

Motibazioa, haurrek ikasterako orduan, gaien edota ekintzen inguruan pizten duten interesa da, eskolara joateko, ikasteko, gainerakoei laguntzeko, ikasitakoa familia, lagun eta ikaskedeei transmititzeko gogoa erakustea da. Hau da hezkuntza esparruan nik motibazioaz ulertzen dudana.

Bi motibazio mota daude; alde batetik, berezko motibazioa dago (intrínseco), motibazio edo interes hori norberaren barrenetik, barruko faktoreek bultzatuta lortzen dugunean; beste aldetik, kanpoko motibazioa dago (extrínseco), beste pertsona, instituzio edo zerbaitek bultzatuta lortzen dugunean. Ia kasu guztietan, kanpoko motibazioa da ohikoena. Izan ere, azkenean barruko motibazio pertsonal hori lortzera beste zerbaitek bultzatzen du.

Adibidez, lehen hezkuntzako haur batek musika asko gustoko du eta asteartero musika klaseak dituenez eskolan oso motibatua joaten da, interesa pizten du musikagatik. Barruko interes hori bultzatu duena eskola instituzioa izan da bertan musika ematen delako. Ez balituzkete musika klaseak edukiko haur hori ez litzake motibatua joango eskolara asteartetan.

Hezkuntza esparruan, motibazioaren ardura gehiena irakalearena da, bera izan behar baitu ikasleen motibazio erreferentzia. Irakaslearen lana gai honen aurrean oso zaila dela iruditzen zait. Ikasle guztiak ezberdinak dira eta bakoitzaren motibazio puntua ere. Izan daiteke, haur batek segituan piztea lanarekiko interesa eta beste haur batek hiru egun behar izatea motibazio hori lortzeko. Haur guztien motibazio maila ere desberdina da.
Faktore guzti hauek egiten dute zaila irakaslearen lana motibazioaren aurrean, baina honi nolabait aurre egin behar dio eta horretarako eginkizun batzuk bete beharko lituzke. Zein izan beharko litzateke maisu/maiestraren eginkizuna gai honen aurrean?

Lehenik eta behin, irakasleak bere lanean, ikasleenganako interesa piztu behar duela uste dut, hau da, irakaslea ere motibatua egon behar da, horrela gutxiago kostatuko zaio ikasleak motibatzea, izan ere, askotan, batez ere txikiak direnean, motibazio edo interes hori kutsatu egiten die bere ikasleei.

Irakasleak egin beharreko beste eginkizun bat, gaia azaltzerako orduan, “txapa” gehiegi ez sartzea izan beharko luke, hau da, ikasleei tranmititu nahi dien teoria hori ekintzen bidez azaltzea, labur esanda, ezagutzak praktika bidez irakastea.

Askotan gertatu ohi dena da, ikasleei uste dutela, irakasleak azterketak jartzen dizkiotenean haiene ezagutza maila jakiteko, notari emate diotela garrantzia eta horregatik azterketetarako prestatzen dira, baina benetan ez dituzte ezagutzak barneratzen. Hau da, azterketa baterako ikasi beharrekoa buruz ikasten dute, hitzez hitz barneratzen dituzte edukiak eta esaten dutena ez dute ulertzen, haiei inporta zaien bakarra azterketan nota ona ateratzea delako. Hezkuntzaren helburua berez eskolan azaldutako edukiak barneratzea da, horrela etorkizun batean erabili ditzakete baina ikasterako orduan erabiltzen duten metodo horrek ez die askorako balioko. Beraz, irakasleak ikasleek kurtsoan zehar egiten dituzten esfortzuei, lanei, lanean agertzen duten jarrerari, interesari, parte hartzeari erreparatu beharko lukeela iruiditzen zait eta bukaerako ematzei soilik.


Aipatuko eginkizunez gainera, jarraian azaldutako eskemako beste batzuk ere bete beharko lituzke irakasle batek eta ikasleen motibazioan eragina duenak kontuan hartu ere.


Motibazio gaiari buruzko hausnarketa honek hainbat gauzs planteatzera eraman dit eta galdera bakarra suertatu zait horren aurrean. Irakasle izateko ikasketak burutzen ari naiz eta gai honi buruzko teoria ongi barneratu dudala uste dut, baina gai izango al naiz lanean hasten naizenean guztia hau praktikan jartzeko?

GARAZI GALIANA

No hay comentarios:

Publicar un comentario